• shockwave-mcg fysiotherapie Hoogezand

SHOCKWAVE THERAPIE

Fysiotherapie praktijk Fysio MCG Hoogezand en Siddeburen

Fysio MCG beschikt naast echografie ook over shockwave therapie.

Heeft u chronische pijnklachten zoals een tennisarm, verkalking in de schouder, een hielspoor, knie klachten (jumpersknee) of bijvoorbeeld achillespees klachten en werkt fysiotherapie, medicatie of injecties niet voldoende? Dan is shockwave therapie wellicht een effectieve behandeling.

Wat is shockwave?

Dit is een behandeltechniek welke werkt met ‘krachtige’ geluidsgolven. Deze golven worden dmv een apparaat toegepast op het lichaam. Deze geluidsgolven verplaatsen zich onder een bepaalde druk door de huid naar de plek waar de blessure zit. Door deze behandelmethode wordt de bloedsomloop en stofwisseling in het blessure gebied verbeterd waardoor de pijn verminderd/afneemt. Hierdoor wordt het lichaam gestimuleerd om de blessure zelf te genezen. Ook kunnen kalkformaties afgebroken worden waardoor het lichaam deze zelf op kan ruimen.

shockwave-mcg fysiotherapie Hoogezand

Indicaties shockwave therapie in Siddeburen en Hoogezand

Tennis- of golferselleboog
Kniepeesontsteking (jumper’s knee, patella femoraal pijn syndroom)
Scheenpijn/beenvlies ontsteking
Achillespees klachten
Hielpijn (hielspoor)
Chronische schouderklachten
Slijmbeursontstekingen
Voordelen van de shockwave therapie.
Snel en effectief
Geen langdurige operatie
Geen medicatie nodig
U kunt snel terecht.

Vergoeding

Bij Fysio MCG wordt shockwave therapie volledig vergoed vanuit uw aanvullende verzekering. Wij hebben een contract met iedere zorgverzekeraar. In tegenstelling tot veel andere praktijken vragen wij geen eigen bijdrage voor deze behandelingen.

shockwave-mcg fysiotherapie Hoogezand

Shockwave in combinatie met echografie

In sommige gevallen kan het nuttig zijn om eerst een echo van het blessure gebied te maken. Hierbij kan een irritatie goed gelokaliseerd worden. Dit is echter niet altijd nodig, uw fysiotherapeut van Fysio MCG kan dit inschatten.

Fysio MCG hanteert geen wachtlijst.

Neem voor het maken van een afspraak of voor meer informatie op met Fysio MCG in Siddeburen of Hoogezand.